Friday, 29 November 2013

SeLaMaT PeNgAnTiN BaRu AmAnE

Sambungan entry semalam
Baju kenduri tak sempat gosok..
En.Suami dan anak-anak aku suh pakai jer..(zalim tak hehe..)
Aku pulak..hehe
Bergegas check out suruh En. Suami singgah mana-mana kedai dobi

Rupa-rupanya sepanjang jalan kitorang keluar tu semua kedai black out
Naseb baik la rumah kawan aku kat Marang
So, jauh sikit dari hotel (tak ingat nama tempat) ternampak la satu kedai dobi yang "bercahaya" (terang la tu maksudnyer)

Masa tu lebih kurang 12.30tgh
Aku pon tanyala tokei kedai tu
Memula dia taknak ambik sebab kata da nak waktu rehat

Aku apa lagi berdrama la kat situ
Cakap dari KL, nak pegi kenduri, hotel black out bla..bla..
Kakak tu pon setuju nak gosok baju aku sepasang+selendang

Dekat situ jugak aku mintak permission tukar baju (memang muka tak malu..hehe)
Sekali bila aku nak bayar boleh pulak kakak tu main kejar-kejar ngan aku
Dia tak kasik aku bayar
Dia kata "Takpe akak tolong awak je"
Siap sorok tangan dia kat belakang lagi
Siap suruh aku cepat pegi sebab dah lambat nak pegi kenduri

Lepas ucap terima kasih aku pon cabut
Dalam perjalanan aku citer kat En. Suami
Dapat aku sebijik
En. Suami kate "Apeke sengal sangat tak tinggal je duit tu"
Huhuhu..memang aku sengal...Tak boleh nak pikir dah
Aku doakan semoga perniagaan akak tu maju sebab tolong aku yang kesusahan haritu ;)

Dengan gediks nak pakai selendang lagi
Serabai dah aku melilit dalam kereta
Dalam 1.30ptg baru kami sampai kenduri
Pengantin pon da selesai makan beradab
Haha...Maaf la ye tak sengaja terlambat

Ni la dia BFF aku..
Selalu teman aku dating ngan En. Suami zaman belajar dulu..hehe
Serabai nye aku
Kawan-kawan sama belajar di UIA
Minggu depan yang pakai baju putih tu pulak kawen
Lebih kurang jam 3ptg kami pon gerak balik KL terus
Masuk je kereta tak sampai setengah jam budak-budak terus pengsan
Penat mandi kolam la tuh
Selamat pengantin baru Amane
Semoga berbahagia selalu...
(Masih tak percaya kawan aku dah kawen..huhu)





2 comments:

Mimi Azirah said...

Selamat pengantin baru buat mereka...

p/s telekung tuh rm90 semenanjung rm 100 sabah sarawak..kalo nk hrga kasih syg sy boleh bg wassup/sms sy ye 0136739484

QasehnyaRania said...

sib baik ada penyelamat kan.hihi
selamat pengantin baru buat amane

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink