Thursday, 14 March 2013

PaRuT GiGiTaN NyAmUk..MeNciK!!!!

Nampak tak kaki anak dara tu...
Hishhh...tak suka tak suka...
Tang muka dah cun (angkat kan bakul anak aku..ekeke) tapi bila tengok bawah...FAIL...

Banyak pulak tu..
Tu semua kene gigit masa balik kampung.
Dah sebulan lebey da tapi masih tak ilang-ilang

Ada terbaca beberapa petua:
1. Campukan garam dan air kemudian lumur kat tempat kene gigit tu. 
So, rasa gatal dan kesan gigitan akan hilang..
Tapi....ini bekas gigitan lama leh ke?????

2. Sapu kapur makan kat tempat gigitan
Yang ni mak mertua aku da buat masa lepas gigitan tu..Tapi...Cam tak de pape pon ;) hehe..

So, disebabkan dah tak tau nak buat ape..
Dan aku punya minyak Bio Oil tak habes2 aku pakai (malas nak pakai), 
aku tenyeh kan je la kat kaki budak ni..
Tak tau la berkesan ke idak sebab baru je mula menenyeh..
Setidak-tidaknya luak sikit minyak tuh..
Lama aku sorok minyak tu takut En. Suami nampak aku tak habes pakai lepas bersalin dulu sebab malas..haha..



11 comments:

RamRamCute said...

ala siannya dia..takpe janji comey...

Intan Akma said...

@RamRamCute
dia tak heran pon kak..saya yang lelebey haha

Nick Nashram said...

takpa, kena gigit nyamuk pun comel lg..huhu..sama la cam muka akak.

Intan Akma said...

@Nick Nashram
dah nama pon anak aku..haha..

Farah Waheda Wahid said...

lamanya x hilang2... tak pe2...moga2...minyak bio-oil tu dapat membantu...

Intan Akma said...

@Farah Waheda Wahid
harap2 mama dia rajin nak tenyeh hehe

Mrs Velentine said...

kesiannya...banyak pula tue..

Aziela said...

Bio Oil untuk tu ke...? Hmmmmm

izan mama mia said...

saya pun sama,..geram sungguh bila nyamuk gigit mia...huhuu..

QasehnyaRania said...

sian nya dia
penah gak guna bio oil dulu

QasehnyaRania said...

sian nya dia
penah gak guna bio oil dulu

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink