Tuesday, 15 January 2013

LiF RoSaK PuLaK!!!!

People Clipart
Balik kerja semalam lepas parking terus pegi dekat lif tekan-tekan takde pape...
Hhmmm..rosakla pulak..

Bukan 1, bukan 2 tapi tiga-tiga lif yang ade rosak...
Nasib baik tempat parking tingkat 3
So, mendakilah aku transit di tingkat 6 ambik budak-budak...

Disebabkan aku sorang nak kendong anak, bawak beg baju & bakul susu
Aku terpaksalah naik dulu bawak beg & bakul ke Tingkat 12 Hokey!!!!
Adoiyai...sempot aku dah la pakai kasut tumit tinggi..Hambek!!!

Lepas dok rehat kejap aku turun balik tingkat 6 ambik budak-budak
Amni aku kendong & yang aku kesian sangat Faris kene naik tangga 6 tingkat!!!

Mula naik 1 tingkat Faris berenti cakap kat aku cenggini

"Aban enat la mama.." sambil mengeluh & buat gaya lap peluh kat kepala
 (peluh tak kluar pon lagi sebenarnye) ekeke..gaya je lebey anak aku nih

Nak tak nak terpaksa jugak aku pujuk die naik agak la aku nak kendong dua-dua
Aku pon da start berdenyut-denyut kepala

Aku nak bagi die senang hati aku sambil la ajar die kira tangga
Yang buat aku terkesima kejap tiba-tiba dia boleh kira 1 sampai 11
(Sedap pulak aku dengar die menyebutnye...hehe) 
Terlompat-lompat dia seronok mengira

Orang yang lalu lalang kat tangga pon tersengih tengok Faris
Mesti dalam hati diorang ape kene budak ni terkinja-kinja seronok sangat naik tangga...hehe..
Sedar-tak sedar dah sampai 
(Faris la yang tak sedar..aku sedar..)

Fuhhh...sampai tingkat 12 Faris laju-laju lari depan rumah
Baru aku pusing tombol bukak pintu die cakap kat aku

"Mama aban nak air.."
Kesian anak aku..hehe..kuat betul abang..

Pagi ni pon sama kene guna tangga..
Tapi aku suh En. Suami dokong abang..
Kesian budak tu...


13 comments:

gummybear said...

ciannye..xpe,exercise..hehe

Aziela said...

Aduuuuhhhhhhh....boleh patah jiwa kalau akak mendaki tu. Faris memang strong boy la..

Farah Waheda Wahid said...

kita tak pe exercise yang...tapi yang kesiannya aban tu... hu hu hu... cian anak aunty kena naik tangga...mesti penat...

hopefully lif tu cepat la diperbaiki...sian kat you dan anak2...

Intan Akma said...

@gummybear
saya je yg kene exercise..Faris xperlu..huhu

Intan Akma said...

@Aziela
tu lah..di saat -saat camtu die menjadi seorang abang..huhu

Intan Akma said...

@Farah Waheda Wahid
TQ aunty..abang memang kuat ;)

Mrs Velentine said...

mak ai...tp MV pernah juga kena mcm ni...naik pg tingkat tujuh..nak naik payah turun senang..habis gatal2 peha..wakaka

Rahmah Ram Ram said...

ala siannya abg...seb baik dia tak guling2 mintak dukung kalu tak mau patah pingang mama dia. Abang gud boy dh besar...

Cik Syida said...

owh, seramnye..

♥♥ Mas ♥♥ said...

aloooo ciannyew....
jenis tangga kt umah akak cm no?? mendatar kew or menjunam???
mas byk kali klu kt umah tu...anak tgga x byk so x de la pnt sgt...
ade 1 hari tu opis mas tgga rosak..anak tgga bwk n menjunam...opis tgkt 10 + kasot tumit + kapai koset..
ya allah mmg rse nk mati la...
cian anak2 akak...

Nick Nashram said...

pernah naik tangga masa lif rosak..time tu bulan posa pulak..perghh..tergoda tgk air..huhu

Mimie said...

dpt bygkan mcm mane penatnye mendaki tgga..huhuhu

QasehnyaRania said...

lif rosak memang kes naya :D

anggap je la xcersice..hihi

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink