Thursday, 10 January 2013

TeRiMa KaSiH iBu

TERIMA KASIH IBU...

Sebuah kata yang sangat sederhana, tapi baru kini setelah aku sendiri menjadi seorang Ibu, baru aku menyedari betapa berertinya kata ini...

Ibu,
Mungkin aku telah memperlakukan dia seperti orang gaji...
Mungkin aku telah memperlakukan dia seperti tukang kebun...
Mungkin aku telah memperlakukan dia seperti pusat jagaan kanak-kanak...
Mungkin aku telah memperlakukan dia seperti seorang kuli...

Tapi yang pasti, Ibu akan selalu tetap dihati anak-anaknya walau dalam keadaan apa sekalipun...

Seorang ayah mungkin bekerja dari pagi hingga ke petang...
Namun seorang ibu tidak pernah berhenti bekerja...
Siang dan malam ada saja kerja yang dilakukannya...

Terima kasih Ibu
Engkaulah segalanya bagiku
Tanpamu kini aku bukanlah apa-apa
Kasihmu padaku tak kan terbalas sepanjang masa...

Motif highlightkan perenggan kedua terakhir tu??? ekeke...
(Cari pasal sajer..)

Sumber: https://www.facebook.com/rahsiaperkahwinan





10 comments:

ayut said...

tidak kira ibu mahupun ayah kasih syag dan cinta itu tetap ada drpda mereka bt anak2nya..sedih plak teringt mak ayah...huhuhu

#akak jg HR bhgian cuti ea...mesti pening nk lyan kerenah cuti kan..hihihi

Farah Waheda Wahid said...

bila jadi ibu dan ayah barulah kita tahu macam mana rasanya kan? dan barulah kita faham...

Mimie said...

kasih ibu bawak ke syurga

♥♥ Mas ♥♥ said...

thanks sudi singgah blog mas...
n i follow blog akak..blog akak pon tomei gak..ade butterfly..

Aziela said...

Yang pasti, sekali kebaikan untuk ibu kita beri, 10 kebaikan dari anak kita terima. Tapi sekali kejahatan kita beri pada ibu, 10 kali juga kita dapat dari anak. Sanggupkah?

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

hargai ibu bapa selagi mereka masih ada

Hidayatul Afzam said...

ye..hargai la ibu & bapa kita selagi mereka masih ada..mak saya selalu pesan, "kalau kita layan baik mak ayah kita, anak kita pun InsyaAllah akan layan kita dengan baik.". Saya sayang mak ayah sy! :)

ieda said...

setuju sgt2 dikkk
memang turun temurun ! ;)

Mrs Velentine said...

betul tue..sebab tue kena didik anak2 baik2

Rahmah Ram Ram said...

huhuhu....kesian pulak kat emak yang tak sudah2 menjada kita dari kecik dah besar pun dia jaga anak2 kita..camne pulak tu..mode serba salah...........

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink