Monday, 24 December 2012

AmNi DeMaM PaNaS

Salam Isnin semua..
Semalam kami sekeluarga baru balik kenduri dari Keratong (rumah pak cik En. Suami)
Tapi sampai-sampai sana demam Amni naik mendadak sampai 39.1 darjah celcius.
Panas giler..kalau dulu Faris dah masuk spital dah..
Tapi..aku kasik ubat montot dulu lah...
Kang kalau g spital tak pasal-pasal pulak aku kene tinggal kat Keratong..ekeke..
Satu keje pon aku tak boleh buat..
Amni plak asikla merengek tak mo kat orang lain...
Budak ni sepesen cam aku sket...kalau demam memang tak larat habes lah..lembik ajer..
Tak macam Faris, demam-demam pon die boleh sengeh lagi..
main lari-lari pon boleh ekeke...

Malam tadi aku dok tonyoh la kepala Amni ngan air asam jawa...
Kasik mandi sampai biru lah budak tu
Pastu baru aku tengok dia cergas sket..
Suhu pon turun sket 38.7 darjah celcius
Maula main sket walaupun masih lagi merengek-rengek

Ikut petua mak mertua aku ramas bunga raya dengan air pastu lumur la kat badan..
Tapi...mana pulak aku nak dapat bunga raya kat KL nih..hehe

Aku nak share sikit doa amalan kalau kena demam panas:

1) Baca Al-Fatihah (1x)

2) Baca Selawat Syifa' (1x)

3) Baca Doa Demam Panas (3x) 
-Baca pada air kosong (diberi minum / mandikan)



14 comments:

Adriana said...

kesian amni..semoga cepat sembuh yer..sekarang musim demam..

Intan Akma said...

@Adriana
TQ ye aunty adriana ;)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

alololo siannyer dia...xsihat yer sayang...moga cepat sembuh yer

Intan Akma said...

@Wanieys a.k.a IbuQalief
TQ doakan Amni..

Tihara said...

moga cepat sembuh ye..take care
kesian..

nurbijen said...

get well soon Amni

lelamaisara said...

moga cepat sembuh..kalu bebudak deman memang kite akan riso sangat kan...

Intan Akma said...

@Tihara
Amin...

Intan Akma said...

@lelamaisara
betul tu

Intan Akma said...

@nurbijen
thank you

Mimie said...

cian amni...semoga amni cepat sembuh

Intan Akma said...

@Mimie
TQ aunty mimie

Mrs Velentine said...

oh amni demam panas yea...mmg tanda2 nak demam campak

Intan Akma said...

@Mrs Velentine
1st time kene

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink